Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Megalinia lotnicza

04 maja 2010 | Ekonomia | Jacek Przybylski

United Airlines i Continental Airlines zgodziły się na fuzję. Z usług największego przewoźnika świata ma korzystać ponad 140 mln pasażerów rocznie

Nowa spółka będzie miała siedzibę w Chicago. Ma działać pod nazwą United Airlines i obsługiwać 370 lotnisk w 59 krajach świata. Szefem spółki, która – jak podaje Reuters – będzie miała 693 samoloty oraz 87 tysięcy pracowników, zostanie dotychczasowy prezes Continentalu Jeff Smisek. Zgodnie z umową akcjonariusze Continental Airlines dostaną 1,05 akcji UAL (właściciela United Airlines) i będą posiadać ok. 45 procent nowej spółki. I chociaż to UAL kupuje Continental, obie linie lotnicze są porównywalnej wielkości. Bazując na piątkowych cenach akcji, UAL jest wart 3,6 mld dolarów, a Continental był wyceniany na 3,1 mld dolarów.Analitycy spodziewają kolejnych fuzji borykających się z ogromnymi kłopotami linii lotniczych. Dwa lata temu połączyły się zaś amerykańskie linie Northwest i Delta.

Brak okładki

Wydanie: 8613

Spis treści
Zamów abonament