Okulary dla biednych i bogatych
Zagraniczna konkurencja na polskim rynku optycznym
Okulary dla biednych i bogatych
Jesienią tego roku na krajowym rynku optycznym pojawi się nowy zagraniczny konkurent. Będzie nim utworzona przed kilkoma miesiącami brytyjska spółka Optical Care, która od Polski zamierza rozpocząć swą ekspansję w całej Europie Środkowej i Wschodniej. W przeciwieństwie do pozostałych zachodnich firm optycznych wchodzących na polski rynek, Optical Care swoją ofertę skieruje do mniej zamożnych klientów. Brytyjska spółka, która w naszym rynku zostanie zarejestrowana jako Loox, będzie sprzedawać niedrogie okulary z gotowymi szkłami robionymi według nowej technologii opracowanej w USA. Firma wykupiła prawa licencyjne do tych szkieł na całą Europę Środkową i Wschodnią, obszar b. ZSRR i Półwysep Arabski.
W wejściu na nasz rynek Optical Care-Loox skorzysta z doradztwa i wsparcia działającej już od roku w Polsce brytyjsko-amerykańskiej firmy optycznej Vision Express, która w zamian objęła 7 proc. udziałów spółki. Pierwszy punkt sprzedaży okularów Loox zostanie otwarty w październiku albo w listopadzie br. w podwarszawskim hipermarkecie Auchan.
Dla innych klientów
-- Te niedrogie i niezbyt skomplikowane okulary można porównać z zagarkami typu swatch -- kolorowymi, atrakcyjnymi, lecz niższej jakości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta