TVP pierwszy raz w historii zarobiła na mundialu
Finałowy mecz oglądało w TVP 1 ponad 8,5 mln ludzi. Na reklamach wokół relacji TVP mogła na czysto zarobić ponad 50 mln zł. 1,5 mln unikalnych użytkowników odwiedziło serwis o mundialu w internecie
Cennikowe wpływy TVP z reklam nadawanych wokół relacji z mundialu w RPA wyniosły według instytutu Nielsen Audience Measurement prawie 126 mln zł. To bardzo dużo, ale by poznać realne przychody TVP z reklam, trzeba od tej sumy odjąć utajniane przez stację rabaty, jakich udzieliła reklamodawcom.
Według „Rz” na czysto do Telewizji Polskiej wpłynęło z reklam ponad 50 mln zł. Za prawa do nadawania relacji z mundialu w RPA według nieoficjalnych informacji zapłaciła 10 – 12 mln euro (prawa nabyła w październiku 2005 r.; kurs euro wynosił wtedy ok. 3,9 zł). – Jeżeli prawa rzeczywiście kosztowały tyle, to TVP na pewno na nich zarobiła – ocenia Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta