Auta z Azji, części z Polski
Polska staje się potentatem w produkcji komponentów motoryzacyjnych. Obecnie negocjowane są 23 inwestycje w tym sektorze warte 1,1 mld euro Na nowe fabryki aut raczej nie ma co liczyć
danuta walewska
Adam woŹniak
Polska staje się potentatem w produkcji komponentów do produkcji aut. Spośród 136 projektów, jakimi zajmuje się teraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), aż 23 – to największa grupa – pochodzą właśnie z branży motoryzacyjnej. Warte są 1,1 mld euro i mogłyby utworzyć 9,4 tys. miejsc pracy.
Zagłębie poddostawców
Zdaniem Andrzeja Halarewicza z międzynarodowej firmy analitycznej Jato Dynamics rozbudowa sektora dostawców dla fabryk aut to lepszy trend niż budowa montowni. – Produkcja komponentów jest bardziej stabilna niż samochodów, a wytwórcy mogą redukować ryzyko spadku zamówień, współpracując z różnymi odbiorcami – uważa Halarewicz.
4,5 mld zł to wartość planowanych projektów producentów części samochodowych w Polsce
Jak sugerują autorzy „Raportu branży motoryzacyjnej 2010” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, firmę doradczą KPMG oraz Baker & Mckenzie, w przyszłości rozwój polskiej motoryzacji będzie zależał głównie od inwestycji w produkcję części i komponentów samochodowych. W połowie czerwca Fiat uruchomił w Bielsku-Białej fabrykę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta