Efekt iPada
Po oszałamiającym sukcesie tabletu Apple’a wszyscy producenci sprzętu chcą mieć podobne gadżety
Ponad 3 miliony sztuk sprzedanych iPadów to jasny sygnał dla producentów. Sterowane dotykowymi ekranami urządzenia – coś między netbookami a smartfonami – to nowa, niezwykle atrakcyjna dla użytkowników kategoria urządzeń. Mogą zarówno służyć jako czytniki e-książek, jak i spełniać niektóre funkcje komputerów. Nie ma dziś liczącej się firmy elektronicznej, która nie miałaby w planach własnego urządzenia tego typu.
Według przewidywań Consumer Electronics Association w tym roku w USA zostanie sprzedanych ok. 7 mln sztuk tabletów. W przyszłym roku ich liczba się podwoi. Dadzą ponad 8 mld dol. dochodu. – Biorąc pod uwagę, że takich urządzeń nie było na rynku rok temu, to tempo jest zaskakujące – mówi Steve Kidera, rzecznik CEA.
Co znaczy tanio
Problemem pozostaje cena – tablety ustępujące uniwersalnością zwykłym laptopom kosztują nierzadko więcej niż one. Apple iPad – od 500 dolarów w górę. Nieco od niego mniejszy Dell Streak z systemem Android – 550 dolarów.
Usiłują wykorzystać to mniejsze firmy. Archos sprzedaje multimedialne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta