Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wielki show biznes

29 czerwca 1996 | Plus Minus | ŁG

Po targach książki w Chicago

Wielki show biznes

-- To wielki biznes -- powiedział o amerykańskim rynku książki Bernard Rath, przedstawiciel American Booksellers Association. Skalę tego interesu widać było wyraźnie podczas czerwcowych targów książki w Chicago, które przyciągnęły 2500 wystawców z 75 krajów.

American Booksellers Association Convention & Trade Exhibition to druga pod względem wielkości impreza wystawiennicza na światowym rynku książki (po Frankfurcie) . Są to jednak targi głównie nastawione na rynek amerykański (podobnie, jak targi lipskie na niemiecki) i rozgrywają się w rytmie wyznaczonym przez amerykańskich edytorów oraz agentów praw autorskich. A że Amerykanie mają specyficzny stosunek do książki, w niczym te targi nie przypominają imprez europejskich.

Jarmarczne stragany

Jest to przede wszystkim wielki show, festyn, gdzie ludzie interesów przychodzą nie tylko dobić targu, ale także dobrze się zabawić. I tak np. przy stoiskach z literaturą sportową można było wypróbować sił przy wrzucaniu piłki do kosza lub pograć w minigolfa, pokazom literatury dziecięcej towarzyszyły wystawy zabawek, a tam, gdzie promowano książki kucharskie przy okazji pitraszono apetyczne potrawy. Wzrok agentów praw autorskich miały przyciągać nie książki (na bardzo wielu stoiskach w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 792

Spis treści
Zamów abonament