Dyplom musi być z prestiżowej uczelni
Piotr Sarnecki, ekspert z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Jakie prawa i obowiązki ma pracodawca, który dowiaduje się, że jego pracownik chce studiować?
To bardzo dobrze, jeśli ma się tak chłonnych wiedzy pracowników, którzy chcą podnosić swoje kwalifikacje, np. w formie studiów albo studiów podyplomowych. Reakcja szefa zależy od wielkości firmy, jej możliwości finansowych i oczywiście samych planów wobec pracownika. Jeśli funkcjonowaniu firmy nie zaszkodzi nieobecność takiego pracownika w czasie zajęć, jeśli pracodawca ma plany zawodowe związane z rozwojem takiego podwładnego, to coraz częściej sam wychodzi z taką inicjatywą. Kiedy jednak to pracownik sam przychodzi z prośbą o zgodę, pracodawca musi rozważyć powyższe aspekty, ponieważ z wyrażaniem takiej zgody łączą się obowiązkowe przywileje dla pracownika. Pracodawca zatem na pewno nie ma obowiązku zgadzania się na takie studia ani ich finansowania, zwłaszcza jeśli w żaden sposób nie dotyczą działalności firmy. Jednak dziś większość pracodawców, zwłaszcza dużych i średnich,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta