Netbooki przegrają światową wojnę z tabletami
Tanie minilaptopy, najchętniej kupowane komputery ostatnich trzech lat, ustępują miejsca „tabliczkom”
Na rynku komputerów przenośnych zachodzi właśnie wielka zmiana. Tanie i miniaturowe laptopy, zwane netbookami, przestają być oczkiem w głowie takich producentów, jak HP, Dell czy Samsung. Wypierają je tablety.
W sierpniu globalna sprzedaż netbooków po raz pierwszy była mniejsza niż rok wcześniej. Spadek wyniósł ledwie 4 procent, ale jeszcze wiosną 2009 r. dynamika przekraczała 700 proc.
Producenci pokochali netbooki. Mimo że pojawiły się na rynku pod koniec 2007 r. (wraz z pierwszym modelem Asus Eee), to w kryzysowych latach 2008 i 2009 były jedyną kategorią komputerów, której sprzedaż rosła. Wydatki na IT wstrzymały bowiem i przedsiębiorstwa, i korporacje. Tanie netbooki nie zapewniały wysokich marż i zmusiły np. Microsoft do dłuższego utrzymywania przy życiu systemu operacyjnego Windows XP. Znalazły jednak uznanie konsumentów, którzy do surfowania w sieci i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta