Mleczarnie inwestują miliony
Polacy kupują coraz więcej serów, jogurtów i mleka. Ich producenci liczą na poprawę wyników w 2011 r.
Rok 2010 r. był dla polskich firm mleczarskich udany. – Łączna wartość ich sprzedaży mogła sięgnąć 24 mld zł – szacuje Jadwiga Seremak-Bulge z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Wynik ten był o ok. 3 mld zł wyższy niż w 2009 r.
Dobra koniunktura – która zdaniem ekonomistów i branż powinna się utrzymać także w tym roku – zachęca do inwestycji. W 2010 r. Mlekpol, właściciel marek Łaciate i Milko, przeznaczył na rozwój swoich zakładów ok. 100 mln zł. – W tym roku zamierzamy zainwestować zbliżoną kwotę – zapowiada Edmund Borawski, prezes Mlekpolu. W 2010 r. przychody jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta