Sekretarz tylko po studiach
Od 1 stycznia 2009 r. jest zasadą, że każdy urzędnik jednostki samorządu terytorialnego zatrudniony na stanowisku kierowniczym ma mieć wyższe wykształcenie
W styczniu minęły dwa lata, od kiedy w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich obligatoryjnie tworzy się stanowiska sekretarza. Od dwóch lat obowiązują także nowe zasady zatrudniania na tych stanowiskach. Sekretarza nie powołuje już rada na wniosek wójta (zarządu). Zatrudnia go kierownik urzędu po przeprowadzeniu konkursu, podczas którego następuje weryfikacja kandydatów pod względem kwalifikacji wymaganych na tym stanowisku przez ustawę.
Licencjat, magister, inżynier
Nawiązanie stosunku pracy z sekretarzem musi mieć formę umowy o pracę – przypomina wojewoda łódzki w rozstrzygnięciu nadzorczym z 7 maja 2010 r.
Ponadto osoba zajmująca to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta