Detronizacja telewizora
Dla młodych telewizja przestała już być wyrocznią. Oglądają tylko to, co chcą, w komputerach i telefonach
Na przełomie wieków wydawało się, że boom Internetu i telefonii komórkowej oferujących nowe formy rozrywki osłabi znaczenie telewizji. Ale poświęcamy jej coraz więcej czasu. W zeszłym roku Polacy oglądali programy przeciętnie przez 3 godziny i 42 minuty (TNS OBOP), o pół godziny dłużej niż pięć lat wcześniej. Jednak gwałtownie zmienia się sposób, w jaki korzystamy z telewizji; rewolucja dotyczy przede wszystkim młodych.
– Dla nastolatków telewizor stał się tym, czym było radio dla poprzednich generacji, to medium tła. Nie pochłania całej ich uwagi, siadają przed nim właściwie tylko podczas posiłków. Wszystko, co interesuje ich w telewizji, mogą zobaczyć na ekranie komputera – wyjaśnia Mirosław Filiciak, medioznawca, współautor raportu „Młodzi i media” oraz współredaktor ukazującej się właśnie w wydawnictwie Scholar pracy „Zmierzch telewizji”.
W przeciwieństwie do rodziców czy dziadków oglądających telewizję w sposób bierny, czekających, aż o określonej porze zacznie się serial czy dokument, młodzi sami pozyskują programy. Znajdują je w Internecie, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta