Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zemsta Pedra Almodóvara

20 maja 2011 | Kultura | Barbara Hollender
Lars von Trier lubi szokować
autor zdjęcia: Jonathan Short
źródło: AP
Lars von Trier lubi szokować
Pedro Almodóvar  i Antonio Banderas  w Cannes
źródło: AFP
Pedro Almodóvar i Antonio Banderas w Cannes
Almodóvar  w otoczeniu swych hiszpańskich aktorów:  Blanki Suarez, Marisy Parades, Antonia Banderasa, Eleny Anai  i Jana Corneta (od prawej)
źródło: AFP
Almodóvar w otoczeniu swych hiszpańskich aktorów: Blanki Suarez, Marisy Parades, Antonia Banderasa, Eleny Anai i Jana Corneta (od prawej)

„Skóra, w której żyję”, najnowszy film hiszpańskiego mistrza, chwilami przekracza granicę kiczu

Korespondencja z Cannes

Jest jedną z największych canneńskich legend.  Zbiera nagrody, choć nigdy nie dostał Złotej Palmy. Podobno sądził, że nie skończy nowego obrazu przed majem. Przyspieszył na prośbę dyrektora artystycznego festiwalu Thierry'ego Fremaux.

Przed pokazem dziennikarze niemal szturmowali Grand Theatre Lumiere, jednak po seansie rozległy się tylko pojedyncze brawa. Film początkowo poraża i onieśmiela, balansuje na granicy kiczu. Mam wrażenie, że chwilami ją przekracza.

Pierwsze kadry tej opowieści o zemście pokazują zatopiony w zieleni dom na uboczu. W rzeczywistości to więzienie pięknej dziewczyny Very.

Almodóvar cofa akcję filmu o sześć lat. Chirurg plastyczny traci w wypadku samochodowym żonę. Potem w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8932

Spis treści

Po godzinach

Arkady zalane muzyką
Bobasy ****
Błąd, sprawiedliwość, szacunek
Ciekawe filmy zza Bałtyku
Ciekawe strofy jazzu
Cynizm i dekadencja
Czas na pytania o teatr
Czekając na cud lub zagładę
Czy Kora złapie drugi oddech?
Dance punk z Korsyki
Delfin Plum
Dramat testowany na scenie
Dziobiące kurki i inne
Film plus koncert na żywo
Filmowa podróż do Portugalii
Góra, dół, góra, dół...
Inne spojrzenie na De Keersmaeker
Jadziem, panie!
Jazzmani nie zapominają o muzyce Milesa
Kompozytorzy romansujący z teatrem
Konie, kuce i kowboje
Litera sztuki nie ginie
Maluj, tańcz i słuchaj
Mamas & Papas ***
Maszyny do kochania
Mazolewski akustycznie
Mr. Nice ***
Muzyka ojca i synów
Myślenie w ruchu, myślenie o ruchu
Młodzi i charyzmatyczni
Młodzi tańczą gościnnie
Na zew przygody
O miłości i namiętności
O relacjach w życiu i na ekranie
Ofiara bezdusznej fabryki snów
Oni wiedzą co to pasja
Paweł Mykietyn po niemiecku
Pejzaże Północy
Pianista z duszą
Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach ***
Podręcznik dla samotnych ciężarnych
Polecamy w galeriach i muzeach
Prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni
Przygoda i edukacja
Przygoda z książką
Przysmaki i hołubce
Psi pępek świata
Specjalista od krótkich form
Studenckie muzykowanie w plenerze
Szaleje w podwójnej roli
Szalona zabawa na obu brzegach Wisły
Tysiąc wysp, jedno kino
Wieczór punkowo-wegański
Wielka siła w kilku słowach
Wspaniała i kochana przez wszystkich ***
Wykład mistrza w Narodowym
Zagrają
Zagrają - muzyka poważna
Zanim uciekną, czyli z dzieckiem pod rękę
Zeznania ofiary decyzji dyrektora
Świat na 177 klatkach
Świnki ***
Żołnierze z tornistrami
Zamów abonament