Polacy ograniczyli zakupy Tyskiego i Lecha
Słabnie popyt na flagowe piwa Kompanii Piwowarskiej. W roku finansowym, który skończył się 31 marca 2011 r., jej sprzedaż spadła o 4 proc.
W 2011 roku możliwe jest ożywienie na europejskim rynku piwa - mówi Graham Mackay, prezes SABMillera, właściciela Kompanii Piwowarskiej. Wczoraj podał, że w roku finansowym zakończonym 31 marca wielkość sprzedaży koncernu w Europie spadła o 3 proc. W ubiegłym roku finansowym Kompania Piwowarska sprzedała 14,1 mln hl piwa, o 3,9 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie według szacunków firmy Polacy kupili 34,4 mln hl piwa, o ok. 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody Kompanii zmalały o 4 proc., do ok. 4,65 mld zł.
Właściciel Tyskiego i Lecha zachował pozycję lidera w Polsce. Jego udziały w rynku skurczyły się jednak o 2 pkt proc., do 41 proc. W Kompanii podkreślają, że prowadzeniu biznesu nie sprzyjały obniżki cen przez konkurentów. Mniejsza niż przed rokiem była sprzedaż marki Tyskie – nadal najpopularniejszego piwa w Polsce – oraz Lecha. Swoją pozycję rynkową utrzymał Żubr. Dwucyfrowy wzrost sprzedaży zanotował natomiast Wojak, zaliczony do marek ekonomicznych.