Handel adresami e-mail wymaga zachowania zasad ostrożności
Informacja handlowa przeznaczona jest do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy. Powinna być wyraźnie oznaczona w sposób niebudzący wątpliwości oraz zawierać oznaczenie podmiotu zlecającego jej rozpowszechnianie
Codziennie za pośrednictwem Internetu przekazywane są miliony informacji reklamujących produkty czy usługi. W dużej mierze trafiają one na adresy e-mail, podane przez użytkowników sieci na rozmaitych stronach internetowych. Z przekazaniem swojego adresu e-mail często związana jest możliwość wyrażenia zgody na otrzymywanie tzw. informacji handlowych. Warto zastanowić się, czym są te informacje i jakie konsekwencje pociąga za sobą wyrażenie zgody na ich przesyłanie.
Definicja informacji handlowej zawarta jest w ustawie z 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Jest nią informacja przeznaczona do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy.
Zgodnie z ustawą powinna ona być wyraźnie oznaczana w sposób niebudzący wątpliwości, że jest to informacja handlowa i zawiera przede wszystkim oznaczenie podmiotu zlecającego jej rozpowszechnianie, a także wyraźny opis form...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta