Późny debiut GAP w Polsce
W najbliższą środę znana marka po latach oczekiwania otwiera swój pierwszy sklep w Polsce. Zdaniem analityków GAP za późno pojawia się na naszym rynku i może mieć problemy ze zdobyciem mocnej pozycji. Dodatkowo sytuacja w branży odzieżowej nie jest najlepsza, a klienci już ograniczają zakupy ubrań
GAP przez lata wymieniany był w czołówce marek, których w Polsce brakuje. Firma jednak nawet nie odpowiadała na pytania dziennikarzy, czy kiedykolwiek planuje wejście do naszego kraju. Teraz wchodzi, choć na zasadach franczyzy, a pierwszy sklep o powierzchni 1 tys. mkw. ruszy w warszawskim centrum handlowym Arkadia. Markę rozwijać będzie w Polsce grupa Empik Media & Fashion, która wcześniej wprowadziła do naszego kraju m.in. Mango, Mexxa czy Esprit.
– W zależności od dostępnych lokalizacji będzie powstawało po kilka salonów rocznie. Na początku planujemy zaistnieć m.in. w Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu etc. Potem chcemy kontynuować rozwój w całym kraju – mówi Maciej Szymański, prezes EM&F.
GAP do niedawna był największym sprzedawcą odzieży na świecie, jednak zdetronizował go hiszpański koncern Inditex, znany zwłaszcza z marki Zara. Jednak grupa (także marki Banana Republic i Old Navy) ma ok. 3,3 tys. sklepów w 36 krajach. Zamówienia przez Internet można składać z 90 państw.
Jej zmianę podejścia do naszego rynku można łatwo wytłumaczyć. GAP ma bowiem coraz większe problemy, zwłaszcza na rynku amerykańskim. Do końca 2013 r. chce zamknąć tam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta