Lepiej dać po sztuce niż cały komplet
Przedsiębiorcy przekazujący prezenty klientom unikną VAT, jeśli wartość jednego gadżetu nie przekracza 10 zł
Od 1 kwietnia 2011 r. firmy, które reklamują się, rozdając gadżety kontrahentom, muszą zwiększyć wydatki na promocję o 23 proc. Do kosztów akcji dodają bowiem VAT. Przedsiębiorcy wiedzą już jednak, jak go uniknąć.
Przypomnijmy, że nowelizacja ustawy o VAT wprowadziła opodatkowanie nieodpłatnie przekazanych towarów bez względu na to, czy są związane z działalnością, czy też nie (jeśli podczas ich nabycia przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego). Wcześniej można było obdarowywać kontrahentów bez konieczności odprowadzania daniny, pod warunkiem że akcja promocyjna miała związek z działalnością (a z reguły tak jest).
Nie zmieniły się jednak wyjątki od zasady opodatkowania. Nadal więc nie musimy naliczać VAT, przekazując...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta