Koniec wielkich sklepów?
Hipermarkety rozwijają się w naszym kraju coraz wolniej. Ich łączna sprzedaż w 2012 r. po raz pierwszy ma być mniejsza niż supermarketów. Boom przeżywają dziś sklepy średniej wielkości
Polski rynek handlowy zaczyna się stabilizować i nasycać. Widać to zwłaszcza po największych sklepach, których zaczyna przybywać coraz wolniej. Z danych firmy Euromonitor International wynika, że w tym roku obroty hipermarketów w Polsce wzrosną tylko o 1,3 proc., a w przyszłym niewiele więcej, bo o 1,6 proc. W tym samym czasie sprzedaż supermarketów ma rosnąć odpowiednio o 11 proc. i 7,8 proc., a dyskontów o 7,4 proc. i 8 proc. W 2012 r. supermarkety po raz pierwszy mają mieć też wyższą sprzedaż niż największe hipermarkety.
– To naturalny trend świadczący o dojrzewaniu polskiego rynku. We wszystkich krajach sklepy średniej wielkości rozwijają się teraz najszybciej – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta