Firma organizuje konkurs internetowy, księgowy ma kłopot
Najczęstszymi zachętami mającymi skłonić klientów do zakupów u konkretnego sprzedawcy są konkursy i gry a także premie i prezenty. Poza skutecznością marketingową mają one także inną wspólną cechę: problemy podatkowe
Dlatego dyrektorom finansowym firm często cierpnie skóra, gdy tylko słyszą o nowych pomysłach działów odpowiedzialnych za zwiększanie sprzedaży. Niestety, o ból głowy przyprawiają ich także koncepcje opodatkowania takich akcji prezentowane przez fiskusa i sądy.
Zwolnienie z podatku
Zagadnieniem o chyba największym praktycznym znaczeniu związanym z grami i konkursami jest możliwość zastosowania zwolnienia w PIT dotyczącego nagród.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT wolne od podatku dochodowego są wartości wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł.
Na gruncie tego przepisu ukształtowała się już pewna praktyka, zapadło też kilka interesujących orzeczeń. Warto się nad nimi bliżej pochylić, aby przeanalizować problemy podatkowe, które są związane z jego stosowaniem.
Co wynika z przepisu? Jego treść jest w miarę jasna, choć można mieć pewne zastrzeżenia do techniki legislacyjnej. Zwolnienie przysługuje dla nagród do kwoty 760 zł, jeżeli gra lub konkurs został ogłoszony za pomocą środków masowego przekazu albo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta