Tablety nie wyprą laptopów
Rynek sprzętu IT bardzo szybko będzie się zmieniał – mówi Jim Wong, szef rady nadzorczej Acera
Rz: Dzisiaj wszyscy producenci komputerów mówią o tabletach. Czy faktycznie jest to tak ważny rynek?
Jim Wong: Obecnie stanowią one ok. 7 – 8 proc. naszej sprzedaży, w przyszłym roku wynik będzie prawdopodobnie na zbliżonym poziomie, ponieważ równocześnie wprowadzamy wiele nowych produktów w naszym głównym segmencie, czyli netbookach i laptopach. Może udział tabletów wzrośnie do 10 proc., ale musimy być ostrożni w prognozach. Nie zmienia to faktu, że z naszego punktu widzenia to jeden ze strategicznych rynków i bardzo poważnie do niego podchodzimy.
Na czym polega fenomen tabletów?
Konsumenci chcą coraz szybciej i częściej korzystać z informacji, to dla nich najważniejszy aspekt. Chodzi o różnego typu dane – od filmów przez muzykę po dane z Internetu. Działalność takich firm jak nasza będzie się nadal opierać na komputerach osobistych, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta