Lepsze wyniki na polskim rynku
Akcje polsko-francuskiej grupy alkoholowej Belvedere (na GPW notowanej pod nazwą Sobieski) na zamknięciu kosztowały 166 zł
Były o 8,5 proc. droższe niż w środę (w trakcie sesji wzrost przekraczał nawet 14 proc.). Obroty sięgnęły 1,1 mln zł.
W komunikacie opublikowanym na paryskiej giełdzie zarząd podał, że w I połowie 2011 r. Belvedere udało się poprawić wyniki w Polsce, jej największym rynku zbytu. EBITDA grupy (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) zwiększyła się u nas o 36 proc., do 6,8 mln euro. Przychody ze sprzedaży netto grupy wyniosły w tym czasie 114,9 mln euro. Były o 0,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Belvedere zwiększa także udziały w polskim rynku wódki. Na koniec września 2011 r. wynosiły one 22,1 proc. W porównaniu z końcem 2010 r. były o ok. 2 pkt proc. wyższe.
Skonsolidowane przychody Belvedere sięgnęły w pierwszym półroczu 272,3 mln euro (wzrost o 1,7 proc.). Grupa zanotowała w tym czasie ponad 30 mln straty netto. Rok wcześniej była ona na poziomie 49 mln euro.