Właściwa procedura zapewni fachowców
Pozyskiwanie na posady w samorządzie nie może wprowadzać nieuzasadnionych ograniczeń. Wolno je jednak zastosować, jeśli wiążą się z wykonywaną pracą czy wymogami ustawowymi wobec kandydatów
To oznacza, że cały proces naboru musi być otwarty, jawny (w granicach wskazanych przez przepisy) i konkurencyjny.
Bez specjalnego trybu postępowania łatwo więc o błąd przy pozyskaniu pracowników. Całą procedurę naboru, a nie jest łatwa, przeprowadza komisja konkursowa, którą powołuje kierownik jednostki. Ma ona oceniać zgłoszonych kandydatów.
Konkretny skład komisji trzeba dobrać w zależności od prowadzonego postępowania. Mogą w niej jednak znaleźć się stali członkowie, np. osoba zatrudniona w komórce kadrowej, zastępca kierownika jednostki.
Zawsze natomiast ma tam trafić osoba merytorycznie związana z pracą na obsadzanym w wyniku naboru wolnym stanowisku. Będzie to np. bezpośredni przełożony, pracownik koordynujący pracę zespołu itp.
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze powinien obejmować:
• ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko,
• przyjmowanie dokumentów od kandydatów,
• wstępną selekcję kandydujących,
• selekcję końcową,
• sporządzenie protokołu,
• podjęcie decyzji o zatrudnieniu,
• ogłoszenie wyników naboru.
Ogłoszenie o naborze umieszczamy w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) jednostki oraz na tablicy informacyjnej. Przepisy nie nakazują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta