Nieodpłatne przekazanie obiektów – skutki w CIT
Budowa placu zabaw w celach wyłącznie marketingowych, a następnie przekazanie właścicielowi terenu, nie jest darowizną wyłączoną z kosztów podatkowych
Jeżeli brak chęci i motywu obdarowania, to takie działania marketingowe są nieodpłatnym przekazaniem towarów i usług, a nie darowizną. Podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na ten cel.
Tak orzekł WSA w Poznaniu 9 lutego 2012 r. (I SA/Po 877/11).
Spółka złożyła wniosek o wydanie interpretacji, w którym wskazała, że zamierza przeprowadzić przedsięwzięcie polegające na budowie placów zabaw dla dzieci. Celem akcji jest uzyskanie pozytywnego wizerunku firmy, co ma wpłynąć na zwiększenie obrotu. Obiekty miałyby powstać na terenach udostępnionych przez zarządy spółdzielni mieszkaniowych albo władze samorządowe.
Projektowi ma towarzyszyć szeroka akcja reklamowa, a na obiektach, zbudowanych przez zewnętrzną firmę, ma się znajdować logo spółki. Place mają być następnie przekazane właścicielowi terenu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta