Wirtualny rycerz za prawdziwe pieniądze
Coraz więcej graczy online pada ofiarą przestępstw. Kradzieże cyberpostaci i ich wyposażenia to nowe zjawisko kryminalne
Kilkanaście dni temu utratę wirtualnego rycerza z gry online zgłosił policjantom z Tomaszowa Lubelskiego 17-latek. Wojownika, którego rozbudowywał od dawna, dokupując lepsze pancerze i uzbrojenie, wystawił na aukcji internetowej. W zamian miał otrzymać inne postacie. Stratę wycenił na 300 zł.
Nagminny proceder
Media co kilka tygodni informują o kradzieży kolejnych postaci wirtualnych, ekwipunku albo wirtualnej waluty. Poszkodowani wyceniają straty na kwoty od kilku do kilku tysięcy złotych. Zdaniem użytkowników gier MMOG (Massively Multiplayer Online Game – gier internetowych rozgrywanych jednocześnie przez tysiące lub miliony graczy) policyjne statystyki to wierzchołek góry lodowej.
– Nie ma chyba gracza, który nie zostałby oszukany lub okradziony....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta