Za mało na bezpieczeństwo
Z Unii Europejskiej dostaliśmy prawie 20 mld zł na modernizację torów. Z tego zaledwie 1,4 mld zł przeznaczyliśmy na systemy sterowania ruchem
Obecnie w dobrym stanie jest zaledwie 36 proc. torów. Kolejne 35 proc. – w dostatecznym, a w złym – 29 proc. linii kolejowych. Ten stan szybko się nie poprawi, bo jak szacują eksperci, potrzeba na to ok. 50 mld zł.
Tymczasem spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie jest w stanie wydać nawet przyznanej dotacji. W ubiegłym roku zmodernizowała około 430 km z 19,3 tys. km torów, którymi zarządza spółka. Na inwestycje wydała 3,4 mld zł. Jak mówił Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu transportu, w 2012 r. prace mają zakończyć się na 413-km linii, a wykonawcy mają wystawić faktury na ok. 6 mld zł.
5,6 tys. km linii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta