Nowe drogi już do poprawki
Wykonawcy muszą usunąć ponad 600 pęknięć na trasach, które dopiero są budowane
Zdaniem Lecha Witeckiego, szefa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, pęknięcia na placach budów autostrad powstają z winy wykonawców. Zapewnia, że zastosowane przez GDDKiA materiały oraz technologie są sprawdzone oraz dobrej jakości. – Usterki, które pojawiają się na autostradach, są wynikiem błędów popełnianych przez człowieka – mówi Lech Witecki.
Jak dodaje, wynikają najczęściej ze zbyt głębokiego nacięcia warstw spodnich lub nieizolowania warstwy ułożonej wcześniej. Kolejną z przyczyn uszkadzania tras jest puszczanie przez wykonawców na niewybudowane trasy ciężkiego, ważącego 50 – 60 ton sprzętu.
Lista niedoróbek
Pęknięcia pojawiły się praktycznie na wszystkich budowanych obecnie autostradach. Najwięcej, bo aż 376, jest na A1. Na 90-km...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta