Etyczne wątpliwości radców i adwokatów
Prawnicy pytają swoje komisje ds. etyki o konflikt interesów, kwestie związane z informowaniem o wykonywaniu zawodu i o granice tajemnicy
– Najczęściej zadawane pytania dotyczą reklamy – mówi „Rz" Jakub Jacyna, przewodniczący Komisji Etyki Naczelnej Rady Adwokackiej. Art. 23 kodeksu etyki adwokackiej formułuje zakaz reklamy i pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz współpracy z podmiotami, które by się tym zajmowały z naruszeniem prawa lub zasad współżycia społecznego.
Ulotki pod sądem
– Sformułowanie dotyczące zasad współżycia społecznego dodaliśmy do znowelizowanego kodeksu, który wszedł w życie w styczniu 2012 r. – mówi Jacyna. – W wypadku osób, które rozdają pod sądem ulotki z kontaktem do adwokata, trudno mówić o naruszeniu prawa. Ale takiego zachowania nie da się pogodzić z godnością...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta