Zapisy, których w kontrakcie być nie powinno
Zawierając umowę cywilną, należy unikać w umowie sformułowań właściwych dla stosunku pracy. Nie mogą się w niej też znaleźć regulacje charakteryzujące sposób wykonywania zadań przez pracownika
Umowy cywilne są bardzo wnikliwie oceniane przez różne organy kontrolne, przede wszystkim przez Państwową Inspekcję Pracy i ZUS. Decydując się na zawarcie takiego kontraktu, należy odpowiednio spisać jej postanowienia. Przede wszystkim zawsze trzeba powoływać się na regulacje kodeksu cywilnego, a nie kodeksu pracy. Nie można np. oznaczać stron umowy jako pracownik i pracodawca.
To już pierwszy znak świadczący o umowie o pracę. Nie mogą tam być również zapisy co do organizacji czasu pracy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta