Zdolni na marginesie
W Polsce brakuje spójnego systemu pracy z uczniami wybitnymi
Państwo zapomniało o uczniach zdolnych. Szkoły, które chcą kształcić olimpijczyków, muszą szukać wsparcia w samorządach i u rodziców. By zatrudnić najlepszych nauczycieli, uciekają się do pozasystemowych rozwiązań. Nauczyciele skarżą się też, że nikt ich nie uczy, jak pracować z młodzieżą uzdolnioną. Na szybkie zmiany jednak się nie zanosi.
Ośrodek Rozwoju Edukacji, agenda MEN, właśnie opublikował raport z „Badania elementów systemu pracy z uczniem zdolnym". Wzięli w nim udział dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i absolwenci 30 szkół odnoszących sukcesy w pracy z takim uczniem. Konkluzje?
Ankietowani wskazują liczne problemy: brak systemu motywacyjnego dla nauczycieli uczniów zdolnych, nadmiar biurokracji –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta