Niegrzeczny poeta Luc Besson
Luc Besson jest jednym z nielicznych twórców, o których z pełnym przekonaniem można powiedzieć, iż należą do mainstreamu, a także tworzą kino konsekwentnie autorskie. Zaczynał jako niepoprawny „punk” francuskiego kina, tworząc w obrębie poetyki nazwanej przez znawców neobarokiem – wspólnie z twórcami pokroju Beneiksa i Caraksa kręcił filmy zachłyśnięte formą i zainteresowane ekstremalnymi stanami ciała i umysłu.
Takim dziełem pozostaje jego najbardziej znany obraz, czyli hipnotyzujący „Wielki błękit" (1988), w którym romantyczna z ducha rywalizacja dwóch płetwonurków urastała do rangi audiowizualnego poematu z pogranicza MTV, filmu reklamowego i podwodnych eskapad Jeana-Jacques'a Cousteau. Besson odważnie upraszczał psychologiczny rysunek postaci, stawiając na potęgę poszczególnych obrazów i hipnotyzujący rytm całości. Off Plus Camera - czytaj...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta