Czy można odliczyć VAT od reklamy naruszającej przepisy
Błędy w działaniach promocyjnych leków nie pozbawiają firmy farmaceutycznej prawa do uwzględnienia VAT zawartego w fakturach zakupu. Nadal są to bowiem wydatki związane ze sprzedażą opodatkowaną
- Przedsiębiorstwo farmaceutyczne jest producentem leków i prowadzi ich reklamę. Powinna być ona zgodna z warunkami określonymi przez prawo farmaceutyczne. W przypadku ich naruszenia Główny Inspektor Farmaceutyczny może nakazać m.in. zaprzestania ukazywania się lub prowadzenia reklamy. Czy oznacza to utratę prawa do odliczenia VAT związanego z zakwestionowaną reklamą? Czy można odliczyć VAT od wydatków mających na celu dostosowanie reklamy do obowiązujących przepisów? Czy wydatki te są kosztem uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.
Firmy farmaceutyczne są zobowiązane prowadzić reklamę produktu leczniczego w sposób określony przez art. 52 – art. 64 ustawy z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (j.t. DzU z 2008 r. nr 45, poz. 271 ze zm.). Zasady tej reklamy określone są również w rozporządzeniu ministra zdrowia z 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych (DzU nr 210, poz. 1327).
Informacja musi być rzetelna
Reklama ma być przede wszystkim rzetelna. Ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta