Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy można odliczyć VAT od reklamy naruszającej przepisy

28 maja 2012 | Prawo i praktyka | Aneta Szwęch

Błędy w działaniach promocyjnych leków nie pozbawiają firmy farmaceutycznej prawa do uwzględnienia VAT zawartego w fakturach zakupu. Nadal są to bowiem wydatki związane ze sprzedażą opodatkowaną

-  Przedsiębiorstwo farmaceutyczne jest producentem leków i prowadzi ich reklamę. Powinna być ona zgodna z warunkami określonymi przez prawo farmaceutyczne. W przypadku ich naruszenia Główny Inspektor Farmaceutyczny może nakazać m.in. zaprzestania ukazywania się lub prowadzenia reklamy. Czy oznacza to utratę prawa do odliczenia VAT związanego z zakwestionowaną reklamą? Czy można odliczyć VAT od wydatków mających na celu dostosowanie reklamy do obowiązujących przepisów? Czy wydatki te są kosztem uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.

Firmy farmaceutyczne są zobowiązane prowadzić reklamę produktu leczniczego w sposób określony przez art. 52 – art. 64 ustawy z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (j.t. DzU z 2008 r. nr 45, poz. 271 ze zm.). Zasady tej reklamy określone są również w rozporządzeniu ministra zdrowia z 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych (DzU nr 210, poz. 1327).

Informacja musi być rzetelna

Reklama ma być przede wszystkim rzetelna. Ma...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9243

Wydanie: 9243

Spis treści

Ekonomia

Barometr cen: domy używane
Barometr „Rz”
Biznes wobec potrzeb zrównoważonego rozwoju
Błędy mogą być bardzo kosztowne
Ciepłownicy inwestują miliardy w nowe moce
Cytat dnia - Christine Lagarde, dyrektor generalny MFW (Guardian)
Fala zmian kadrowych w biurach maklerskich
Finał konkursu na prezesa Ciechu
Firmy doceniły pracę tymczasową
Fotel szefa KGHM kusi menedżerów z Zachodu
Francja chce wspólnotowej polityki rolnej
Gwarancja bezpieczeństwa rynku kapitałowego
Hiszpania zaczyna straszyć inwestorów
Informatyczny ATM SI zadebiutuje na warszawskim parkiecie
Kalendarium gospodarcze
Klienci idą za swoimi spedytorami
Kryzysowy efekt lakieru zamiast szminki
Kto chciał spadku kursu Facebooka
Ku­pisz go­to­we, masz bonus
Liczba dnia - 22 GWh elektryczności
Ministrowie walczą o największe dotacje dla firm
Najemcy wybierają dwa pokoje
Ochrona bierze lotniska
PKB rośnie wolniej
PKN Orlen: wzorcowa prezentacja w Internecie
PKO BP może przejmować fundusze emerytalne
Polskie mięso szykuje się do ekspansji w Chinach
Porady ekspertów: projekt domu dla czytelników
Potrzeba nam rzetelnych danych o gazie łupkowym
Praca jak szminka
Przestajemy pożyczać na konsumpcję
Raport KGHM Polska Miedź: najlepszy z najlepszych
Rosja nie gotowa na kryzys
Rosną przychody z polis
Rynek określi ceny gazu
Spór o wiarygodność finansową Polski
Sukces, który zamienił się w skandal
Szybki rozwój rynku usług dla telekomunikacji
Tajwańska herbata rusza nad Wisłę
W Państwie Środka konkurencja coraz silniejsza
W sieci przy­by­wa skle­pów
W skrócie
Warszawiakowi bank da najmniej
Wielu chętnych na kupno połowy udziałów w Elektrowni Opole
Łódź atrakcyjna dla inwestycji w nowoczesne usługi dla biznesu
Zamów abonament