Kupimy, jak dobrze zagrają
A ż 86 proc. Polaków nie kupi żadnych gadżetów związanych z Euro 2012 – wynika z badania On Board PR i Instytutu Badania Opinii Homo Homini. Ale handlowcy wiedzą swoje i niemal wszystko sprzedają „na mistrzostwa”
Badani klienci coś jednak związanego z Euro kupują – 14 proc. badanych zadeklarowało chęć nabycia odzieży kibica, breloków i maskotek oraz artykułów spożywczych, takich jak piwo czy czipsy. Tylko 9 proc. z nich planuje jeszcze przed mistrzostwami zakup sprzętu RTV.
Przedsiębiorcy jednak zacierają ręce i liczą na klientów. Starają się swoją ofertę jak najściślej połączyć ze sportową imprezą. Stad przekąski reklamowane przez piłkarzy, telewizory „tylko na mistrzostwa", piłkarskie edycje napojów i kosmetyków, a nawet... biało-czerwone sznurowadła kibica oferowane przez jedną z sieci marketów.
Reklama jest skuteczna
Według Tomasza Lisa, dyrektor działu Retail & Entertainment w On Board PR, przy odpowiednio rozegranym planie marketingowym mogą zyskać przedstawiciele tych firm i marek, które zaangażowane są w działania sponsorskie UEFA Euro 2012.
Jak wynika z badania On Board PR i Homo Homini, Polaków do zakupów nie przekonuje również fakt, że dana firma lub marka sponsoruje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta