Kryzysowy efekt lakieru zamiast szminki
Lakier do paznokci wypiera szminkę jako nowy wskaźnik obrazujący zachowania konsumentów w trudnych czasach, gdy poprawiają sobie humor drobnymi luksusami
O tzw. efekcie szminki ekonomiści zaczęli mówić, opisując wielki kryzys lat 30. XX wieku, gdy branża kosmetyczna jako jedna z nielicznych radziła sobie całkiem dobrze.
Jednak w ostatnich latach to lakier do paznokci przejmuje rolę kryzysowego wskaźnika drobnych luksusowych zakupów dla przyjemności – twierdzą analitycy firmy badawczej Euromonitor International. Na dowód przytaczają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta