Klienci idą za swoimi spedytorami
Podstawą do rozpoczęcia działalności w branży spedycyjno- -logistycznej jest wiedza i kontakty
Dobry spedytor oferuje odbiór towaru spod drzwi klienta i dowóz bezpośrednio we wskazane miejsce. – Jeżeli towar pochodzi spoza UE, zaoferuje również jego oclenie – mówi Wojciech Łyżwiński, prezes M&N Air Sea Cargo. Firma logistyczno-spedycyjna może tylko organizować proces lub też świadczyć część lub wszystkie usługi we własnym zakresie.
Tylko w porcie morskim w Gdyni działa ok. 300 firm spedycyjno-logistycznych. – Na 20 z nich przypada aż 80 proc. obrotów generowanych w porcie – mówi Marek Tarczyński, prezes Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. – Rynek jest bardzo rozdrobniony, konkurencja agresywna. Dużych barier w dostępie do tego sektora nie ma – mówi Piotr Piaszczyński, współwłaściciel działającej do 2008 r. AP Logistics.
Licencje czy certyfikaty nie są wymagane. Ich zdobycie, np. certyfikaty IATA czy AEO (Authorised Economic Operator) pozwalające korzystać z uproszczonych procedur celnych, poświadcza wiarygodność firmy.
Teoretycznie do rozpoczęcia działalności wystarczą telefon, komputer i lista kontaktów. Niezbędne są też gotówka lub linia kredytowa. – Trzeba mieć pomysł i kapitał. Rynek jest tak poukładany, że spedytor za transport towaru musi zapłacić od ręki. Klientowi fakturę wystawia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta