PIT,CIT,koszty uzyskania przychodów,reklama
Kiedy pomniejszyć przychód o wydatki reklamowe CIT i PIT | Czy skoro dla celów rachunkowych poniesione koszty są aktywowane w czasie, to również podatkowo należy je rozliczać w czasie?
Przedsiębiorcy wciąż mają problem z ustaleniem prawidłowej odpowiedzi na to pytanieZa takim sposobem postępowania opowiada się część organów podatkowych. Tymczasem w orzecznictwie sądów administracyjnych można znaleźć potwierdzenie stanowiska, że zapisy w księgach rachunkowych nie przesądzają o metodzie rozliczenia kosztów pośrednich dla celów podatkowych.
- Zlecamy emitowanie reklam naszych produktów, sprzedawanych bezpośrednio przez nas oraz przez naszych dystrybutorów (sprzedaż online i w punktach stacjonarnych). Koszty reklam, przede wszystkim telewizyjnych, są znaczne. Fakturowanie następuje po każdej emisji. Z uwagi na wartość wydatków uznaliśmy, że wpływają one na nasze przychody przez dłuższy, bliżej nieokreślony czas, wobec tego chcielibyśmy je rozliczać w czasie. Jednak do tej pory i dla celów bilansowych i podatkowych uznawaliśmy je za koszty pośrednio związane z przychodami, księgowane co do zasady w dacie poniesienia. Czy zmiana zasady dla potrzeb bilansowych wymusza także zmianę rozliczania wydatków dla potrzeb podatkowych? – pyta czytelnik.
Wydatki ponoszone na działania reklamowe i promocyjne w firmie, w zależności od sytuacji, mogą być zaliczone do kosztów bezpośrednich bądź pośrednich.
Z tymi pierwszymi mamy do czynienia wówczas, gdy koszty na reklamę i promocję można w sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta