Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Auta dla bogatych ominęły kryzys

11 czerwca 2012 | Ekonomia | Adam Woźniak
Mercedes nowej Klasy A pojawi się  w salonach  po wakacjach
źródło: materiały prasowe
Mercedes nowej Klasy A pojawi się w salonach po wakacjach
Volvo V40 ma być nowym motorem sprzedaży marki
źródło: materiały prasowe
Volvo V40 ma być nowym motorem sprzedaży marki
Liderem jest skoda
źródło: Rzeczpospolita
Liderem jest skoda

Kiepska kondycja samochodowego rynku wcale nie martwi producentów drogich aut. Sprzedają się dużo lepiej od tańszych, popularnych marek

Od stycznia rejestracje aut z droższej grupy premium podskoczyły o 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. To dwa razy więcej niż wzrost liczby rejestrowanych samochodów marek popularnych. Przy czym sytuacja niemieckiej „wielkiej trójki" wygląda jeszcze lepiej niż średnia dla całego segmentu: według Instytutu Samar BMW zarejestrowało w ciągu pięciu miesięcy 2268 aut wobec 1580 rok wcześniej, co oznacza skok o prawie 44 proc. W przypadku Audi rejestracje wzrosły z 1446 do 2005 – o blisko 39 proc. Natomiast Mercedes poprawił wynik o 28 proc., rejestrując 1972 samochody w porównaniu z 1542 rok wcześniej.

Innym markom premium też wiedzie się całkiem nieźle. O blisko dwie trzecie podskoczyła sprzedaż Mini, duży wzrost sprzedaży odnotowała Lancia (170 proc.), która rozbudowała sieć sprzedaży. O przeszło jedną czwartą poprawił ubiegłoroczny wynik Land Rover, więcej aut sprzedaje Jaguar.

Udział marek premium w całym polskim rynku nowych aut rośnie z miesiąca na miesiąc – w końcu marca wynosił niecałe 7,3 proc., w maju już 7,7 proc. – Ten wzrost to w dużym stopniu zasługa większego udziału w ogólnej sprzedaży firm...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9254

Wydanie: 9254

Spis treści

Ekonomia

Auta dla bogatych ominęły kryzys
Banco Santander obejdzie się bez pomocy
Barometr cen. Działki budowlane
Brakuje pieniędzy na remonty dróg
Bruksela nie jest mi do niczego potrzebna
Cytat dnia - Michel Barnier, komisarz UE ds. jednolitego rynku i usług finansowych
Dwa światy zadłużenia
Dzieci zaplątane w sieć zakupów
Dziewiąta szansa na wykorzystanie puli
Europarlament przeciw monopolowi Gazpromu
Groupon sięgnął dna
Grupa PGNiG otworzy dostęp do magazynów gazu
Inwestorzy łaskawsi dla ryzykownych aktywów
Kalendarium gospodarcze
Klienci poszukują perełek
Komentarz dnia: Prywatyzacja po polsku
Konsorcjum Stali: Euro 2012 nie przyspieszyło inwestycji
Liczba tygodnia - 1000 szybów chce wywiercić firma YPF
NWR może szukać pomocy przy budowie Dębieńska
Nowe kadry i pancerz w Bumarze
Od wynajmu ludzi do obsługi HR
Outsourcing kadr za miliardy dolarów
Plan gry w strefie euro
Polskie wódki biją rekordy
Rekordowo duże upusty i czas sprzedaży mieszkań
Resort finansów odrzucił ważny postulat przedsiębiorców
Rosja: stracimy na członkostwie w Światowej Organizacji Handlu
Rośnie ryzyko, że słabnący złoty zwiększy nasz dług publiczny
Ruch lotniczy rośnie mimo kłopotów Europy
Rynek słodyczy wyhamował
Scenariusze dla PLL LOT
Sto pomysłów na biznes miesięcznie
Unijne rozmowy o transporcie i energetyce
W skrócie
Wpływy z VAT rosną wolniej, dochody budżetu zagrożone
ZUS przypomina: wybierz fundusz OFE
Zbyt mało oszczędzamy
Zielona energia zaleje rynek
Zygo: ITI raczej nie odda kontroli w Legii
Zamów abonament