Przyszłość należy do wody
O 40 proc. urosła wartość rynku napojów w ostatnich pięciu latach. Kolejne lata mogą być mniej udane
– Pierwsze miesiące pozwalają nam patrzeć z optymizmem na tegoroczne wyniki sprzedaży. Pozytywnym bodźcem może być dla branży napojowej także Euro – mówi „Rz" Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy. – Kluczowa będzie jednak pogoda w miesiącach letnich – zastrzega.
Koszty coraz wyższe
Branża napojowa jest ostrożna w prognozowaniu, bo właśnie chłodne i deszczowe wakacje sprawiały, że 2011 r. nie był dla niej udany. Firma badacza Nielsen policzyła, że wartość rynku napojów skurczyła się wówczas o 1,3 proc., do niemal 11,2 mld zł. Jej wielkość spadła natomiast o 3,2 proc., do niecałych 5,7 mld l.
Konsumpcji napojów zaszkodziło też zaciskanie pasa przez Polaków. Odczuli to głównie producenci soków, nektarów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta