Moc energetyków rozpala konkurencję
Polska jest już trzecim rynkiem napojów energetyzujących w Europie. Więcej od nas kupią ich w tym roku Brytyjczycy i Niemcy
Tak silna pozycja Polski w zestawieniu firmy badawczej Euromonitor International jest efektem boomu, do którego doszło w połowie poprzedniej dekady. Tylko w 2007 r. kupiliśmy o prawie 150 proc. energetyków więcej niż rok wcześniej. W tym czasie pozycję lidera, po zdetronizowaniu Red Bull, zdobywał Tiger. Produkowała, go wówczas FoodCare (od końca 2010 r. napój o tej nazwie na licencji Dariusza Michalczewskiego wytwarza grupa Maspex).
Na fali rosnącej popularności energetyków na rynek zaczęły wchodzić kolejne firmy. Pod koniec 2009 r. sprzedaż napoju Las Vegas rozpoczęła firma Las Vegas Power Energy Drink. Podaje, że w 2011 r. jej sprzedaż urosła o 100 proc. – Na znacznie większą dynamikę liczymy w tym roku – mówi Damian Zwardoń, dyrektor handlowy Las Vegas Power Energy Drink. Swoje udziały w rynku energetyków firma szacuje na 4 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta