Boom nie powróci na rynek soków
Po kilkunastu latach szybkiego rozwoju branża sokowa musi stawiać czoła spowolnieniu
Producenci są zgodni: hossa na rynek soków, nektarów i napojów już raczej nie powróci. Jeżeli popyt na nie zacznie ponownie rosnąć, to będzie to zaledwie kilka procent rocznie. Branża liczy jednak na poprawę sytuacji już w tym roku, m.in. za sprawą Euro 2012. Kluczowa dla sprzedaży soków, nektarów i napojów owocowych będzie pogoda.
– Jeśli będziemy mieć upalne lato, to będzie to dobre dla wszystkich producentów napojów – uważa Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex, lidera branży, do której należą marki Tymbark i Kubuś.
– Wiele będzie zależało także od skali wzrostu gospodarczego. Soki są produktami wrażliwymi na zmiany dochodów – mówi Bożena Nosecka z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Ceny poszły w górę
Firma badawcza Euromonitor International prognozuje, że kolejne lata będą trudne dla branży. Według niej w 2011 r. przeciętny Polak wypił 8,7 litra soków. W 2016 r. ich spożycie per capita spadnie w naszym kraju...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta