Kolor jako cenny znak towarowy
Przemyślana warstwa kolorystyczna marki może w sposób znaczący odróżniać towar w obrocie gospodarczym i tym samym umacniać pozycję rynkową przedsiębiorcy
Przedsiębiorcy wykazują szczególną dbałość o promocję marki, tworzą oznaczenia o rozbudowanej warstwie kolorystycznej i chronią je, umacniając w ten sposób swoją pozycję rynkową.
Otaczająca nas rzeczywistość sprawia, iż duże znaczenie w pozyskiwaniu klientów odgrywa odpowiednio dobrana kompozycja kolorystyczna w indywidualnym oznaczeniu odróżniającym, jakim jest znak towarowy. Pomimo zdolności odróżniającej przypisywanej określonym słowom lub fantazyjnym i chwytliwym sloganom, również przemyślana warstwa kolorystyczna znaku może w sposób znaczący odróżnić towar w obrocie.
Zdolność odróżniająca
Zastrzeżenie koloru jako elementu znaku towarowego może istotnie podwyższyć zdolność odróżniającą znaku słowno-graficznego.
Charakterystyczny układ dwóch lub więcej kolorów ma z reguły większą zdolność odróżniającą niż pojedynczy kolor
Potencjalnie niska zdolność odróżniająca znaku słownego może zostać łatwym sposobem podniesiona poprzez dodanie nawet niewielkich elementów graficznych w charakterystycznym kolorze lub kompozycji kolorystycznej.
Z drugiej jednak strony, znak z nazbyt rozbudowaną grafiką i kolorystyką może być trudny do zapamiętania dla potencjalnego klienta.
Znamiona zawłaszczenia
Pojawiają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta