Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolor jako cenny znak towarowy

26 czerwca 2012 | Prawo i praktyka | Michał Ziółkowski
źródło: Rzeczpospolita

Przemyślana warstwa kolorystyczna marki może w sposób znaczący odróżniać towar w obrocie gospodarczym i tym samym umacniać pozycję rynkową przedsiębiorcy

Przedsiębiorcy wykazują szczególną dbałość o promocję marki, tworzą oznaczenia o rozbudowanej warstwie kolorystycznej i chronią je, umacniając w ten sposób swoją pozycję rynkową.

Otaczająca nas rzeczywistość sprawia, iż duże znaczenie w pozyskiwaniu klientów odgrywa odpowiednio dobrana kompozycja kolorystyczna w indywidualnym oznaczeniu odróżniającym, jakim jest znak towarowy. Pomimo zdolności odróżniającej przypisywanej określonym słowom lub fantazyjnym i chwytliwym sloganom, również przemyślana warstwa kolorystyczna znaku może w sposób znaczący odróżnić towar w obrocie.

Zdolność odróżniająca

Zastrzeżenie koloru jako elementu znaku towarowego może istotnie podwyższyć zdolność odróżniającą znaku słowno-graficznego.

Charakterystyczny układ dwóch lub więcej kolorów ma z reguły większą zdolność odróżniającą niż pojedynczy kolor

Potencjalnie niska zdolność odróżniająca znaku słownego może zostać łatwym sposobem podniesiona poprzez dodanie nawet niewielkich elementów graficznych w charakterystycznym kolorze lub kompozycji kolorystycznej.

Z drugiej jednak strony, znak z nazbyt rozbudowaną grafiką i kolorystyką może być trudny do zapamiętania dla potencjalnego klienta.

Znamiona zawłaszczenia

Pojawiają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9267

Wydanie: 9267

Spis treści
Zamów abonament