Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Upadłość konsumenta to klapa

26 czerwca 2012 | Prawo | Renata Krupa

Do końca 2011 r. wpłynęło do sądów 1875 wniosków o upadłość konsumencką, z tego uwzględniły one zaledwie 36. Z każdym rokiem tych wniosków jest mniej. Zdaniem rzecznika praw obywatelskich dane te świadczą o tym, że nie są dla konsumentów skutecznym narzędziem pozbycia się długów.

Rzecznik uważa, że winne temu są przepisy. Przyjęty model upadłości ma charakter restrykcyjny, a celem regulacji jest zaspokojenie wierzycieli. Tymczasem powinna umożliwiać upadłemu powrót do normalnego życia. Według rzecznika potrzebne są zmiany przepisów, np. warto rozważyć zwolnienie konsumenta z kosztów postępowania oddłużeniowego, jeśli popadł w długi z przyczyn wyjątkowych i niezależnych od siebie.

 

Wydanie: 9267

Wydanie: 9267

Spis treści
Zamów abonament