Konsument: czwarta władza
W sprawie Amber Gold system zawiódł i wielu klientów czuje się oszukanych. Jednak można z tej sprawy wyciągnąć lekcję na przyszłość
Sprawa upadku instytucji, która okazała się piramidą finansową, zdominowała kolejne z cyklu śniadań „Rz". Uczestnicy debaty, która odbyła się pod hasłem „Konsument – czwarta władza?", byli zgodni, że z tej sprawy wszyscy powinniśmy wyciągnąć solidną lekcję na przyszłość. Prawa konsumentów wydają się w Polsce być zagwarantowane dostatecznie, jednak jak widać, wciąż jest duże pole do nadużyć.
Jednocześnie goście „Rz" byli zgodni, że nie jest możliwe stworzenie takiego systemu, w którym jakiekolwiek oszustwo nie będzie możliwe. Spotkanie odbyło się w restauracji Amber Room w warszawskim Pałacyku Sobańskich.
Amber Gold wciąż w centrum uwagi
– Parabankami zajmujemy się bardzo intensywnie, prowadziliśmy w stosunku do nich 90 postępowań, z których duża część zakończyła się decyzjami. Możemy działać tylko w ramach określonych prawem, ale w sprawie Amber Gold nie wpłynęła do nas ani jedna skarga od konsumenta, oszukanego przez tę instytucję – mówiła Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Urząd prowadził w sprawie Amber Gold postępowanie, ale w jego trakcie uznał, że reklamy nie wprowadzały w błąd konsumentów. Wątpliwości wzbudziło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta