Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słabsze wyniki, choć rynek ma rosnąć

30 sierpnia 2012 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
L’Oreal – spółka, o której się mówi w Paryżu
źródło: Rzeczpospolita
L’Oreal – spółka, o której się mówi w Paryżu

Akcje francuskiego koncernu traciły najmocniej od niemal roku po ogłoszeniu słabszych od oczekiwań danych. Rano kurs spadał ponad 5 proc.

Największy producent kosmetyków na świecie podał, że w I półroczu zysk operacyjny wzrósł o 11 proc., do 1,9 mld euro, i był zgodny z zapowiedziami. Firma podała także, że zgodnie z prognozami rynek kosmetyków na świecie ma w tym roku zyskać 4 proc. Konkurencja jest jednak ostra, a dodatkowo rośnie presja konsumentów na obniżanie cen.

Jednak analityków zaniepokoiło, że zysk brutto wyrażony jako procent sprzedaży spadł do 71 proc. z 71,5 proc. rok temu. Spodziewali się wyniku na poziomie 71,9 proc. L'Oreal podał, że powodem takiego spadku jest osłabienie euro, wpływ konsolidacji spółki Clarisonic kupionej pod koniec 2011 r. oraz wymagany przez rynek wzrost liczby produktów oferowanych w promocyjnych cenach.

Wzrost o 0,1 pkt proc. marży operacyjnej do 16,9 proc. był także poniżej średniej oczekiwań analityków.

Wydanie: 9322

Wydanie: 9322

Spis treści
Zamów abonament