Marka, adres i wizytówka
Domeny | Każda firma powinna mieć stronę w Internecie. To jej sieciowy adres, wizytówka, narzędzie promocji, a nieraz także sprzedaży.
Domena to ciąg znaków (litery, cyfry), po którym następuje kropka i tzw. końcówka. W Polsce najpopularniejsze są rozszerzenia .pl, globalne: .com czy .org oraz europejskie .eu.
Rejestrując domenę, powinniśmy uwzględnić wszystkie najpopularniejsze rozszerzenia oraz te, które kojarzą się z firmą. Warto również rozważyć inne końcówki: regionalne i funkcjonalne bezpośrednio lub pośrednio związane z działalnością przedsiębiorstwa.
Jeśli nazwa zawiera polskie znaki diakrytyczne, należy zarejestrować dwa pakiety domen: z użyciem „ogonków" (tzw. IDN, Internationalized Domain Name) i bez nich (nonIDN). Warto także sprawdzić, jakie są najczęściej popełniane błędy w pisowni danej nazwy, i zarejestrować pakiet domen z literówkami. Zakup wszystkich tych pakietów uchroni firmę przed cybersquattingiem, czyli grabieżą domen. Będzie to także gwarancja, że pod adresem internetowym z nazwą firmy nie znajdzie się serwis konkurencji.
Domeny .pl można zarezerwować na 14 dni; w tym czasie nikt inny nie może zarejestrować danej domeny. W przypadku domen globalnych i europejskich decydujące znaczenie ma to, kto pierwszy wniósł opłatę.
Największe firmy rejestrują domeny nawet z kilkunastomiesięcznym wyprzedzeniem; np. grupa TVN zrobiła to z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta