Jak skutecznie sprzedawać produkty inwestycyjne
Instytucja finansowa musi przekazywać klientom rzetelne i kompletne dane na etapie przedkontraktowym, w tym w szczególności informacje o wszystkich czynnikach ryzyka związanych z konkretnym produktem
Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego przesłał 26 września do podmiotów objętych nadzorem pismo zawierające opinię Komisji odnośnie funkcjonujących na rynku praktyk sprzedażowych produktów o charakterze inwestycyjnym. Pismo to stanowi już drugie, po lutowym, stanowisko urzędu, co do praktyk w zakresie bancassurance, realizuje zapowiadaną ingerencję nadzorczą w te praktyki.
W lipcu KNF wystosował do banków ankiety, zawierające szereg pytań o sposób i zakres prowadzenia usług bancassurance oraz przyjęte techniki rozliczania się z zakładami ubezpieczeń. Wyniki analizy przekazanych ankiet będą podstawą do opracowania rekomendacji KNF w zakresie bancassurance, co prawdopodobnie nastąpi pod koniec tego roku. Jednak już teraz widoczny jest kierunek, w jakim zmierza nadzór.
W szczególności KNF zwraca uwagę na sposób prowadzenia przez banki działalności pośrednictwa ubezpieczeniowego oraz zasad obejmowania klientów ochroną ubezpieczeniową na podstawie umowy grupowej.
Za budzące wątpliwości KNF zostały uznane praktyki sprzedaży produktów finansowych, niedostosowanych do potrzeb klientów oraz przedstawienie oferty dotyczącej skomplikowanych produktów finansowych klientom nieposiadającym odpowiedniego rozeznania o ich charakterze i ryzyku inwestycyjnym. Informacje o nabywanym produkcie finansowym często były przedstawiane w sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta