Towary z nadrukowanym logo mogą mieć funkcję użytkową
Przekazanie drukowanych materiałów reklamowo – informacyjnych nie jest dostawą towarów w rozumieniu art. 7 ust. 3 ustawy o VAT, niezależnie od tego, czy logo oraz przekaz informacyjny i reklamowy zostały nadrukowane na papierze
Tak orzekł WSA w Warszawie 19 października 2012 r. ( III SA/Wa 272/12).
W ramach prowadzonej działalności (sprzedaży piwa) spółka podejmuje działania promocyjne, takie jak nieodpłatne wydawanie towarów, na których nadrukowane zostało logo spółki (np. szklanki, kufle, zapalniczki) oraz towarów, których wartość jednostkowa nie przekracza 10 zł netto (np. świece zapachowe, pamięć przenośna). Zdarza się, że towary są wydawane w opakowaniach zbiorczych. W związku z tym spółka zadała pytania:
- czy przekazanie materiałów z nadrukowanym logo spółki oraz z informacjami identyfikującymi ją mieści się w dyspozycji art. 7 ust. 3 ustawy o VAT, a w konsekwencji czy ich przekazanie nie będzie podlegało opodatkowaniu VAT oraz
- czy przekazanie jednorazowo kilku sztuk towarów, jeśli jednostkowa wartość każdego z nich nie przekracza 10 zł netto, może być uznane za przekazanie prezentów o małej wartości, a w konsekwencji czy ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta