Firmy sięgają po nietypowe wskaźniki
Organy nadzoru i inwestorzy chcą mieć pewność, że nowe mierniki mają bezpośredni wpływ na działanie firm.
Firmy coraz częściej umieszczają w raportach finansowych nietypowe wskaźniki, które nie są określone przez amerykańskie przepisy księgowe. Zmusza to organy nadzoru do zapewnienia, że inwestorzy nie otrzymują podejrzanych lub błędnych informacji.
Firmy, które posługują się tymi nowomodnymi wskaźnikami, takimi jak „odsetek płatnego członkostwa", „liczba aktywnych użytkowników" lub „skumulowana liczba użytkowników", twierdzą, że dane te są kluczowe dla zrozumienia ich modelu działania. Jednak organy nadzoru i inwestorzy chcą mieć pewność, że te nowe mierniki mają bezpośredni wpływ na działanie firmy.
– Pracujemy naprawdę ciężko, by zrozumieć praktyki branży i wynikające z nich deklaracje – mówiła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta