Wszystkie dreamlinery do przeglądu
W dwóch maszynach B787 Dreamliner wykryto ślady wycieku paliwa
Taki defekt sygnalizowała już wcześniej japońska ANA, która naprawiła do tej pory kilka z posiadanych 16 maszyn.
Amerykański Federalny Urząd Lotnictwa (FAA) zdecydował o wydaniu dyrektywy zobowiązującej linie lotnicze, które odebrały już samoloty (m.in. LOT), oraz samego Boeinga do dokonania w ciągu tygodnia przeglądów mających na celu wykrycie możliwości wystąpienia takiego zagrożenia. Chodzi tutaj o wadliwe połączenie przewodu paliwowego w pylonie (element łączący silnik ze skrzydłem), co grozi wyciekiem, a w skrajnym wypadku pożarem. Kontrola fragmentu samolotu, który może być zagrożony defektem, trwa rutynowo 10 godzin i kosztuje 2,7 tys. dolarów.
Jeśli nastąpi konieczność wymiany pylonu, maszyna musi być wyłączona na 21 dni, co powoduje już dla linii poważne koszty.
Boeing informuje,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta