Zakup przez Internet daje przywileje
Zamawiając produkt w sklepie internetowym, można się rozmyślić i w ciągu dziesięciu dni od jego odebrania odstąpić od umowy bez podawania przyczyn. Zwrot towaru i pieniędzy powinien nastąpić w ciągu 14 dni.
Nie ma znaczenia, czy produkt, który kupiliśmy w sklepie internetowym, zepsuł się, nie ma funkcji, o istnieniu których byliśmy przekonani, czy po prostu nam się nie podoba. Przy takich zakupach konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn.
Nie musimy się tłumaczyć przed sprzedawcą, dlaczego chcemy oddać produkt i żądamy zwrotu pieniędzy. Tak stanowią przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2012r, nr 1225). A mówiąc dokładniej art. 7 tej ustawy.
Zgodnie z nim konsument, który zawarł umowę na odległość (np. przez Internet), może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od dnia wydania rzeczy (towaru będącego przedmiotem umowy) lub od dnia zawarcia umowy, gdy ta dotyczy świadczenia usługi. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem (np. listem poleconym).
Podobnie jak w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta