Gdy sprzęt się zepsuje, masz prawo do złożenia reklamacji
Żądanie dokonania naprawy, wymiany produktu na nowy, stosownego obniżenia ceny lub wreszcie odstąpienie od umowy. Takie uprawnienia przysługują konsumentom w związku z nabyciem wadliwej rzeczy.
Niezależnie od tego, czy kupujemy towar w tradycyjnym sklepie czy internetowym, oczekujemy, aby nie miał on wad i nadawał się do celów, do jakich został przeznaczony.
Jeżeli okaże się, że towar ma wady i jest niezgodny z umową, konsumentowi przysługują stosowne uprawnienia. Wynikają one z przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU z 2002r. nr 141, poz. 1176 ze zm.).
Brzmienie przepisu...
Zgodnie z art. 8 wymienionej wyżej ustawy jeżeli towar konsumpcyjny (kupiony przez osobę fizyczną na własny, prywatny użytek, niezwiązany z jej działalnością gospodarczą) jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmier-
nych kosztów. Przy ocenie „nadmierności" kosztów uwzględnia się wartość produktu oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłaby kupującego np. naprawa.
Jeżeli z takich przyczyn, które muszą być oceniane indywidualnie dla każdego konkretnego przypadku, nie można żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta