2013 rok może przynieść poprawę w reklamie
W tym roku rynek reklamy znów skurczy się o 5–6 proc. – prognozują domy mediowe. Część z nich dopuszcza poprawę sytuacji w drugim półroczu.
Tak wynika z szacunków, jakie „Rz" zebrała wśród największych domów mediowych i brokerów reklamowych działających na polskim rynku (patrz wykres).
Specjalistów od reklamy napawają niepokojem zwłaszcza słabnące prognozy dla całej polskiej gospodarki.
– W III kwartale 2012 r. roczna dynamika PKB spadła do 1,4 proc. z 2,3 proc. zanotowanych w II kw. Ten spadek wywołany został głównie stagnacją konsumpcji wewnętrznej. To niedobrze wróży popytowi i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych – komentuje Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD, który zakłada, że rynek reklamowy (według Starlinka będzie wart na koniec tego roku ok. 7 mld zł) skurczy się w 2013 r. o 5–7 proc.
W niepewnych czasach domy mediowe próbują prognozować, bazując na historycznych prawidłowościach.
– Jak pokazują nasze wyliczenia z ostatnich kilku lat, rynek reklamy jest stabilny przy wzroście PKB na poziomie ok. 2,5 proc. Czy możemy na taki liczyć w 2013 r.? Nawet główni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta